Meestgestelde vragen over online afspraak plannen
Wil je meer weten over het zelf inplannen van afspraken bij Zibber? Lees dan onderstaand de antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail ons gerust dan helpen we je graag verder.
Waarom moet ik verplicht een keuze maken of ik tevreden ben?
Doordat wij dagelijkse enorm veel afspraken verwerken verzamelen we ongekend veel data. Achter de schermen monitoren en sturen wij actief op deze gebruikerservaringen. Zo weten wij razendsnel snel wanneer wij onze capaciteit moeten verruimen of ons team van freelancers in moeten schakelen om onze beloftes met jou als klant waar te kunnen maken. Door jouw feedback kunnen we uiteindelijk een betere service verlenen. Een win-win dus.
Snel en eenvoudig plannen vanaf je telefoon
Wat als jullie de sleutels op moeten halen op mijn kantoor? (sleuteladres)
Geen probleem. Bij het plaatsen van je order kan je dit aanvinken onder het kopje “Sleutel ophalen”. Indien je aangeeft dat we de sleutels mogen ophalen voor de opname kan je geen gebruik maken van het online inplannen. Wij nemen dan telefonisch contact met je op om een afspraak in te plannen.
Wat als ik een woning heb die groter is dan 300 m²?
Grote woningen (gebruiksoppervlakte > 300 m²) behandelen wij als een maatwerk order. Niet alleen hanteren wij hiervoor hogere tarieven (zie onze prijslijst pagina 3) maar ook betreft de tijd die we op locatie inplannen (zg. jobtime) maatwerk. Dat is de reden dat we voor deze orders met de door jou opgegeven contactpersoon contact opnemen om de afspraak in te plannen.
Kan ik een keuze maken voor mijn favoriete fotograaf?
Nee, dat is momenteel helaas niet mogelijk. Wij streven naar een uniforme kwaliteit. Daar zetten wij trainingen en protocollen voor op. Desondanks kan het natuurlijk zo zijn dat je een persoonlijke voorkeur hebt. Momenteel houdt het algoritme van de plantool hier geen rekening mee met het plannen van jouw afspraak.
Wat als mijn opdrachtgever niet direct een afspraak plant?
Na plaatsing van jouw order wordt vervolgens direct het plan verzoek per e-mail verzonden. Een tip die we geven is om de contactpersoon die de e-mail gaat ontvangen vooraf al op de hoogte te brengen. Hiermee voorkom je dat de e-mail ongezien in de mailbox, of erger nog de spambox, blijft staan. Desondanks kan het gebeuren dat jouw opdrachtgever geen actie onderneemt. Dit is het moment dat onze reminders aan de slag gaan. Indien er geen afspraak gepland wordt sturen wij een reminder na zowel 24 als 48 uur. Vervolgens leggen wij de verantwoordelijkheid voor het plannen van de afspraak terug bij jou als makelaar.
Wat als ik een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven?
Omdat het verzenden van de planverzoeken volledig geautomatiseerd gaat kunnen wij niet traceren indien er een foutief of incorrect e-mailadres wordt opgegeven. Het is dus extra belangrijk om hier kritisch op te zijn bij het plaatsen van je order.
Wat als de woning behoorlijk afwijkt van de oppervlakte die de portal aangeeft?
Onze software vult op basis van de opgegeven adresgegevens direct een indicatie van de gebruiksoppervlakte voor je in. Deze oppervlakte halen we op uit de basisregistratie adressen en gebouwen, kortweg de BAG viewer van het Kadaster.
Zoals aangegeven betreft het een indicatie. Wijkt de situatie in de praktijk toch aanzienlijk af? Pas dan de oppervlakte aan. Een zo’n nauwkeurig mogelijke indicatie helpt ons immers om de juiste jobtime (tijd die wij reserveren op locatie voor de opname) te reserveren. In onze systemen kunnen wij vervolgens zien of er afgeweken is van de metrages. Mocht je doelbewust minder m²’s vermelden dan de werkelijke situatie dan kan het zijn dat we te weinig tijd op locatie hebben om de opdracht naar behoren uit te voeren. Indien dan een terugkom afspraak noodzakelijk is zijn we genoodzaakt om hiervoor kosten in rekening te brengen.
We hopen dat jouw vraag erbij zat. Is dat desondanks niet het geval? Aarzel dan niet om ons te mailen. Ons customer support team staat klaar om je te helpen met jouw vraag.