Zibber | Blog

Welkom thuis, de Zibber blog!

Geschreven door Hans Meeuwsen | 10-jan-2019 12:34:19

‘Hi Zibbertjes, Zibbers, Zibberaars, Team Zibber!’ Bijna dagelijks worden wij door klanten aangesproken met zelfbedachte creatieve benamingen. Geef het beestje maar een naam. Ontzettend leuk, al zeggen we het zelf. Maar, hoe noem je ‘het beestje’ nou echt?

Wij noemen onszelf intern ‘Zibberianen’. Deze naam heeft wel wat weg van een titanenstrijd. Een sterke en strijdlustige groep van aanstormend talent en routiniers die met een flinke opmars op weg zijn om makelaarsland te veroveren. En dat laatste, dat klopt! De naam Zibber is naar ons weten nergens van afgeleid, maar als het een invulling zou hebben, dan zou dát het zijn.

MET ONZE KERNWAARDEN OP ZAK, RECHT OP ONS DOEL AF

Je kunt wel stellen dat Zibber een eigen cultuur heeft, welke de landsgrens al over is gegaan: België it is! Om alle Zibberianen-neuzen dezelfde kant op te laten wijzen is onze cultuur gefundeerd op 4 kernwaarden.

Be Flexible
Niet alleen onze markt is sterk aan veranderingen onderhevig. Ook onze organisatie verandert constant door de groei die wij realiseren. Van 2017 naar 2018 zijn we maar liefst met 26% gegroeid. Cruciaal om ‘adaptive’ te zijn. Zibber is in 2010 opgericht en op het gebied van woningpresentaties heeft Zibber inmiddels in Nederland en België (2017) al aardig wat grond veroverd. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf. Om onze potentiële klanten en bestaande klanten zo goed mogelijk te woord te staan, zullen onze multi skilled werknemers zo optimaal mogelijk bereikbaar moeten zijn. Wil je ons bereiken dan kan dat heel eenvoudig via verschillende wegen: onze chat op de website, Whatsapp, via e-mail en je kunt ook oldskool bellen met onze customer support: 085 040 21 31.

Inmiddels telt onze snelgroeiende club al 120 Zibberianen, die zich elke dag inzetten voor ons gezamenlijke doel: het ontzorgen van de woningmakelaar van nu. Verdere expansie binnen Europa is onze ambitie en wij geloven dat dit zeker mogelijk is met onze ruime ervaring in de makelaardij en onze interne specialisten op verschillende vakgebieden zoals fotografie, video en Laserscanning.

Be Better
Onze ontembare zoektocht naar hoe het beter, mooier, sneller, maar soms ook gewoon eenvoudiger kan. Je kunt het zien als een soort verslaving, maar dan wel een positieve verslaving. Als organisatie werken we dan ook erg hard om de hoogste kwaliteit voor zowel onze klanten als voor onszelf te leveren. We hebben bijvoorbeeld een Quality Officer aangesteld om altijd consistente en de hoogst mogelijke kwaliteit woningfotografie te kunnen leveren. Daarnaast implementeren we nieuwe software om snelheid van diensten te verhogen.  

Feel Good
Je goed voelen door je werk en tijdens je werk is een van de belangrijkste key-feelings. Zo zijn laatst alle werkplekken in een nieuw jasje gestoken om deze meer als een inspirerende werkomgeving neer te zetten. Nieuwe wandbekleding, styling van het interieur en lekker wat groens om tegenaan te kijken. Collega’s met hetzelfde DNA waar je goed mee kunt samenwerken is een luxepositie. Het is dan ook belangrijk om als organisatie af en toe samen buiten werktijd op te trekken. De Zibber feestjes, vrijdagmiddagborrels en uitjes (lees: Wipe Out) zijn niet mis. Samen lachen is namelijk minstens net zo belangrijk. Een gestructureerde organisatie waarbij iedereen op dezelfde weg, naar hetzelfde eindpunt rijdt klinkt als een mooi doel om naartoe te werken. Let’s do that, together!


''WIJ STUREN JE ZOMAAR EEN KAARTJE''
Omdat een e-mail sturen veel te makkelijk is.

Daarnaast willen we natuurlijk ook makelaars en bewoners een goed gevoel geven. Wij hebben een aantal persoonlijke kaartjes ontworpen als bedankje, felicitatie of gewoon zomaar. Deze versturen wij regelmatig naar klanten, wanneer onze fotografen en inmeters een bijzonder warm welkom hebben gehad.

Novate
Dit is een verbastering van de woorden innoveren en navigeren. Wij vinden het belangrijk om actief te zijn én te blijven in het verrassen van klanten op het gebied de ‘latest and greatest’ van vastgoedmedia. Wij zijn altijd in ontwikkeling en dat moet ook als je vooruit wil blijven kijken. Denk bijvoorbeeld aan onze Customer Support afdeling, die sinds kort gebruik maakt van nieuwe software waardoor zij nog sneller op klantvragen kunnen reageren. Ook zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe planningstool. Binnenkort gaan we live met onze nieuwe klantenportaal. In België is deze al geïntroduceerd en kunnen klanten hier al gebruik van maken. Deze nieuwe omgeving maakt het plaatsen van bestellingen een stuk gemakkelijker en sneller.

Serious Impact
Deze kreet zorgt nog wel eens voor verwarring. Dus bij deze wat opheldering! Het is geen aparte dienst die je bij een pakket krijgt, maar een belofte. De belofte dat wij altijd een stapje extra zetten om een onvergetelijke positieve indruk achter te laten; op Funda maar ook bij de bewoners thuis. Tegelijkertijd proberen we de makelaar zoveel mogelijk te ontzorgen.

Het ontzorgen van woningmakelaars en de beste woningpresentaties neer willen zetten, zit in ons bloed. Bewoners kunnen helpen bij een van de belangrijkste beslissingen in hun leven, is onze passie. Verhuizen is in veel gevallen een big deal. Het komt wel eens voor dat de situatie verdrietig is, bijvoorbeeld bij overlijden of een scheiding. Daarom hebben wij Serious Impact in het leven geroepen: een persoonlijke en betrokken houding bij al onze fotografen en inmeters. Wij merken dat wij hier ontzettend veel waardering voor krijgen, bewoners voelen zich op hun gemak. Intern worden regelmatig verhalen, gebakjes en bloemetjes met heel de organisatie gedeeld door onze fotografen en inmeters.

ZIJN WIJ EEN MATCH? ONZE BLOEDGROEP IS ZB+

Gezond verstand, humor en een frisse kijk is wat je nodig hebt om een Zibberiaan te kunnen worden. Je bent een jonge professional die klaar is voor een kickstart. Je hebt het ‘Zibber-DNA’ want je bent goed in wat je doet, maar je wilt nog veel beter worden. 

Facts & Figures
Een andere opvallende overeenkomst is de leeftijd van de medewerkers bij Zibber. Zo’n 80% van alle medewerkers draagt het label millennial met onzichtbare inkt op hun voorhoofd. We zijn zelfs met zijn allen nog iets jonger geworden in 2018, de gemiddelde leeftijd is nu precies 29,11. Doordat de grootste groep medewerkers tussen de 22 en 32 is, ontstaat er een toegankelijke en informele setting. Dit sijpelt door in hoe we met elkaar omgaan, hoe we onszelf kleden en de manier waarop we feestjes geven. Maar ook zeker via welke kanalen we communiceren: via onze social media kanalen blijf je op de hoogte van alle ins en outs. Met onze stories ‘Day in the life of…’ kun je ons op de voet volgen, letterlijk.

WIE IS WIE? JOIN THE CLUB!

Nu je inhoudelijk iets meer weet over Zibber, onze cultuur, kernwaarden, missie, visie: Serious Impact en wat een echte Zibberiaan typeert is het ook wel leuk om prijs te geven wie de gezichten achter deze snelgroeiende organisatie zijn. 

Meer weten over Woningfotografie? Klik hier.