Zibber | Blog

De weg naar MyZibber

Geschreven door Zibber | 3-jun-2025 9:13:30

Interview: “Een lancering met hobbels, en een team dat overeind bleef staan.”

Samir Zahoer, COO en toekomstig CEO van Zibber, over de weg naar MyZibber

Wat betekende de lancering van MyZibber voor jullie als organisatie?
Samir: “Het was een enorme stap. MyZibber is meer dan een nieuw platform, het is gebouwd op een andere manier van denken. Alles draait om eenvoud, snelheid en overzicht. Voor ons team was het de grootste verandering in jaren. En voor onze klanten natuurlijk ook.”

Toch ging niet alles vlekkeloos. Wat gebeurde er?
“Zoals bij elke grote lancering zaten er kinderziektes in. We liepen tegen technische problemen aan, en sommige zaken liepen niet zoals gepland. Uploads die bleven hangen, bestellingen die vertraging opliepen. Dat was frustrerend, vooral omdat we er zó hard aan hadden gewerkt.”

Hoe gingen jullie daarmee om?
“We zijn direct in de actiestand gegaan. Geen mooie praatjes, maar oplossen. Het team heeft keihard gewerkt. Developers die dag en nacht doorgingen, customer service die klanten persoonlijk te woord stond, field service die flexibel schakelde. Iedereen trok samen op. Dat heeft me geraakt.”

“We zijn direct in de actiestand gegaan. Geen mooie praatjes, maar oplossen."

Wat heb je daarvan geleerd?
“Dat een organisatie niet draait op een systeem, maar op mensen. De manier waarop we als team overeind bleven zegt veel over onze cultuur. Over hoe we omgaan met verantwoordelijkheid. En over het lef om transparant te blijven, ook als het moeilijk is.”

Hoe is het nu?
“MyZibber staat. En niet zomaar. Het wordt inmiddels dagelijks gebruikt door honderden makelaars. We hebben tientallen optimalisaties doorgevoerd, processen versimpeld en de performance verbeterd. De reacties zijn positief. Is het perfect? Nee. Maar het is wel van ons, en het wordt elke week beter.”

En wat betekent dat voor de praktijk van de makelaar?
“Dat we nu écht sneller schakelen. Doordat we intern beter zijn gaan samenwerken, kunnen we onze belofte waarmaken: binnen 3 dagen op locatie, binnen een week online. Terwijl andere partijen momenteel worstelen met wachttijden tot twee weken, zorgen wij dat woningen sneller en efficiënter zichtbaar zijn. En dat is precies wat de markt nu nodig heeft.”

Wat wil je meegeven aan jullie klanten?
“Dat we hebben geluisterd. Dat we verantwoordelijkheid nemen. En dat we nooit stoppen met verbeteren. We hebben fouten gemaakt, maar we zijn blijven staan. En daar ben ik trots op. Want alleen als je de hobbels benoemt, kun je er ook overheen bouwen.”

En hoe kijk je naar de toekomst?
“MyZibber is de basis. Nu is het tijd om echt verschil te maken. Voor de makelaar. Voor de verkoper. En voor onze mensen intern. Minder gedoe, meer duidelijkheid, en altijd een stap vooruit. Dat is wat we beloven. En dat is waar we voor gaan.”

"MyZibber is de basis. Nu is het tijd om echt verschil te maken."