Online afspraak plannen: de praktijk

Top! Je hebt een nieuwe woning in de verkoop gekregen! Maar hoe gaat het plannen van de fotograaf nu in zijn werk? In deze blog leggen we je stap voor stap uit hoe je dit eenvoudig zelf kunt (laten) doen. Wil je meer weten over de voordelen van het online plannen? Lees dan deze blog waarin we de 5 belangrijkste voordelen voor je op een rijtje hebben gezet. 

1. Plaats je order in onze portal
Na inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord op onze portal ben je klaar om je order te plaatsen. Zodra je de juiste postcode en huisnummer hebt ingevoerd vult onze software direct de juiste straatnaam en een indicatie van de gebruiksoppervlakte voor je in. De indicatie van de gebruiksoppervlakte halen we op uit de BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen). 
Zoals aangegeven betreft het een indicatie. Wijkt de situatie immers toch aanzienlijk af in de praktijk? Pas dan de oppervlakte aan. Een zo’n nauwkeurig mogelijke indicatie helpt ons immers om de juiste jobtime (tijd die wij reserveren op locatie voor de opname) te plannen.
Nadat je de keuze voor het gewenste pakket
hebt gemaakt is het zeer belangrijk dat je de juiste contactpersoon opgeeft die de afspraak mag gaan plannen. Let op! De email die we versturen voor het plannen van de afspraak kan maar naar Ă©Ă©n e-mailadres worden verzonden. Controleer overigens goed of het e-mailadres juist is genoteerd.

Artboard 3plantool
Online plannen op een tablet.

2. De e-mail voor het plannen wordt verzonden
Bij het plaatsen van de order heb je het juiste e-mailadres genoteerd en gecontroleerd voor het plannen van de afspraak. Als je graag zelf de afspraak inplant geef je hier dan ook je eigen e-mailadres op. Na plaatsing van de order wordt vervolgens direct het plan verzoek per e-mail verzonden.
Een tip die we geven is om de contactpersoon die de e-mail gaat ontvangen vooraf al op de hoogte te brengen. Hiermee voorkom je dat de e-mail ongezien in de mailbox, of erger nog de spambox, blijft staan. 
In de e-mail vind je een blauwe button waarop je moet klikken voor het plannen van de afspraak. De link wordt dan vervolgens geopend in je webbrowser.

3. Bewust zijn van de juiste voorbereiding
Direct bij de start van het planproces maken we kenbaar hoe belangrijk een goede voorbereiding is. Het opruimen en het verkoopklaar maken van een woning kan een tijdrovende taak zijn waar niet te licht over gedacht moet worden. Onze jarenlange ervaring leert, dat wanneer de voorbereiding goed is gedaan, je de beste resultaten mag verwachten.
Hoef je alleen maar een afspraak te maken voor het 3D laserscannen van een woning? Dan is deze voorbereiding niet relevant en tonen we deze melding ook niet.

4. Geef je voorkeur op
Hier kom je direct op een T-spitsing uit. Wij maken onderscheid in afspraken die wat verder weg gepland mogen worden en afspraken die zo snel mogelijk ingepland moeten worden.
Grofweg kan je het indelen in, verder weg dan 5 werkdagen plannen, of juist binnen de 5 werkdagen plannen. Is er bijvoorbeeld nog veel werk om de woning foto-gereed te maken? Kies er dan voor om de afspraak wat verder weg te plannen zodat je voldoende tijd hebt om een goede voorbereiding te treffen.

5. Maak je keuze voor een datum en tijd
Nu is het moment om je favoriete datum en tijd te kiezen. Zit er niet direct iets bij? Kies er dan voor om meer opties te bekijken. Je komt dan op een kalender waar je de dag en tijdstip naar keuze kunt kiezen. Zit er nog steeds niets passends bij? Klik dan op de knop: geen optie beschikbaar voor mij.
Na het invullen van een kort formulier nemen wij spoedig contact met je op tijdens kantooruren. Wij gaan dan graag bekijken of we alsnog een oplossing voor je kunnen vinden. 

6. Controleer jouw afspraak
Check, check, dubbel check. Controleer de datum en tijdstip voor wanneer de opname plaatsvindt. Ondanks dat we er alles aan doen om op tijd te komen kan het wel zo zijn dat we eerder of later ter plaatse zijn. 30 minuten eerder of later arriveren is gangbaar. Wel nemen we altijd contact met je op indien dit het geval is.

7. Deel jouw ervaring over de aangeboden opties
Ben je happy of juist niet? Klik op het icoon naar keuze om jouw mening over de aangeboden opties te delen. Waren er te weinig voorgestelde mogelijkheden of juist niet? Vind je dat de afspraak snel genoeg kan plaatsvinden of juist niet? Kortom allemaal zeer belangrijke informatie voor ons. Daarom is het ook verplicht om jouw mening met ons te delen. Mede op basis van deze feedback passen wij onze capaciteit in fotografen aan.

8. Jouw afspraak is bevestigd
Dat was hem dan. Je hebt alle stappen doorlopen en je ontvangt van ons een e-mail met de bevestiging van de afspraak. Vergeet niet om de afspraak vast te leggen in je agenda en neem de voorbereiding op de fotoshoot serieus. Onze stylingtips helpen hiermee. 

Op de dag van de opname kan het zijn dat je gebeld wordt door de fotograaf.

Wij wensen je heel veel succes met de opname!